Logo nedir? Lafız manaı olarak hamur karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin henüz çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde hareket gösteren anlayışletmelerin ekseri logoları bölümü özümleme fiyat. Fakat birden şu denli bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan filhakika bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolayca anlaşılır, kanalırlanması kolayca, olanaklı evetğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine orantılı olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıdüzen lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem de akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı mana bakımında bu olgun çok önemlidir.